Marka Araştırma

Marka araştırması, markaların yaratılmasına, geliştirilmesine ve güçlendirilmesine yardımcı olur. Araştırmacılar, çeşitli yöntemler kullanarak çeşitli içgörüler ortaya çıkarabilir.

Marka araştırması yapmak, markanızın sağlığının ortaya çıkmasına yardımcı olacaktır. Tehditler ve fırsatlar belirlenerek bir işletmenin potansiyeli en üst düzeye çıkarılabilir.

Müşterilerinizin değerlerinize uyup uymadığını anlayabilirsiniz. Rakiplerinizin sağlığı gibi pazarda da işgal ettiğiniz konum önemlidir.

Marka araştırması nedir?

Marka araştırması, markaların yaratılması, geliştirilmesi ve devam eden yönetimi ve güçlendirilmesine yardımcı olur.

Peyzajı anlamak ve bir fırlatma stratejisi geliştirmek için analizler yapılabilir. Marka araştırması, marka varlıklarının geliştirilmesine yardımcı olmak için lansmandan sonra da yapılabilir.

Daha köklü işletmeler için, marka araştırmaları tüketicilerin algılarını, algılarını ve deneyimlerini takip etmek için periyodik olarak veya sürekli olarak kullanılabilir.

Marka araştırma yöntemleri

Her araştırmada olduğu gibi, en sağlam metodoloji birden çok kaynaktan alınan bilgileri içerecektir. Bazıları diğerlerinden daha kolay veya daha ucuz olacaktır, ancak akıllıca yatırım yapmak, peyzaj hakkında daha ayrıntılı bir resim geliştireceğiniz ve herhangi bir araştırma biçiminde var olan önyargı olasılığını azaltacağınız anlamına gelir.

Anketler

Eski moda anket, markalar ve ürün kategorileri hakkında hala büyük bir tüketici görüşü kaynağıdır ve markanın hangi gelişim aşamasında olduğuna bakılmaksızın faydalı olabilir.

Anketleri şahsen, telefonla veya çevrim içi olarak yapabilirsiniz. Her birinin, araştırmacıların bilmesi gereken kendi ön yargıları vardır. Anketler, marka araştırması için niceliksel iç görü sağlayabilir ve tüketici görüşlerini daha büyük bir ölçekte anlayabilir.