Marka Tescil

Ticari Marka Nedir?

Ticari marka, bir şirketi veya ürünlerini temsil etmek için kullanılan benzersiz bir simge veya kelimedir. Kaydolduktan sonra, aynı sembol veya kelime dizisi, kullanılmaya devam ettiği ve uygun evrak ve ücretlerin ödendiği sürece sonsuza dek başka hiçbir kuruluş tarafından kullanılamaz.

20 yıllık bir süre için verilen patentlerin aksine, ticari markalar asla sona ermez. Bununla birlikte, şirketlerin kopyalarını koruma talebinde bulunmak için kendilerine başvurmaları ve ABD Patent ve Ticari Marka Ofisi ile mülkiyet onayı almaları gerekir.

Zaman içinde, ticari markalar bir şirket adıyla eşanlamlı hale gelir, böylece belirli bir işletmeyi tanımak için adı görmenize bile gerek kalmaz. Apple’ın logo olarak kullandığı ısırık, Nike’nin tüm ürünlerinde bulunan swoosh logosu veya McDonald’s’ın on yıl önce tescilli altın kemerleri olduğu şeklindeki elma şeklini düşünün.

Sembolleri ve kelimeleri şirketlerle ve markalarıyla bu kadar kolay ilişkilendirmemiz, kullanımlarının en büyük avantajlarından biridir. Bir müşteri tanıdık bir logo veya kelime öbeği gördüğünde, tercihi ve nihayetinde satışları artırabilen anında tanımaya sahiptir.

Ticari Marka Belirtileri

Bir ticari markanın, üç sembolden birini kullandığını iddia ettiğini belirtmek için:

  • Ticari marka sembolünü bir logodan veya cümlenin ardından kullanmak, rakiplere bu sembolü veya cümleyi kendi olarak iddia ettiğinizi bildirir ancak resmi olarak başvurmanıza gerek yoktur. 
  • Yalnızca ticari marka ofisi tarafından resmi olarak verilen ticari markalar, tescilli ticari marka anlamına gelen ® sembolünü kullanabilir.
  • Prodüktör – Ürün satan hizmetleri satan şirketler, servis markası logosunu kullanma seçeneğine sahiptir, ancak çoğu basitlik için ™ kullanır.

Ticari Markayı Koruma

Bir şirketin veya ürünün ömrü boyunca bir ticari marka yayınlanmış olmasına rağmen, işletmelerin genel ifadelere karşı korunmaları gerekir. Bu genellikle zaman zaman insanlar bir şirketin ürün adını, onun gibi tüm ürün veya işlemleri ifade etmek için kullandıklarında gerçekleşir. Yüz dokuları için kullanılan Kleenex’i veya fotokopi için Xerox’ı düşünün. Bu ticari markayı iddia etmeye devam etmek için, bu şirketlerin durma süresini kötüye kullanan kişilere bildirmeleri gerekir.

Kayıt Faydaları

Bir ticari marka verildikten sonra, işletme sahibi üç temel avantajı alır:

  • Ticari marka ile aynı sembol veya kelimeyi kullanmayı düşünen diğer işletmelere bir talep bildirimi
  • Olumsuz kullanıcıları engellemeye yardımcı olabilecek yasal sahiplik varsayımı
  • Talep edilen ticari markayı kullanma hakkı

Ticari Marka Başvurusu Başvurusu

http://globaltescilofisi.com/marka-basvurusu